Sunday, September 18, 2016

Skam den som ger sig. Konsulten Fredrik Roubert har äntligen fått tillbaka sina pengar för ett abonnemang som aldrig fungerade.


2005 strulade det till sig rejält när Fredrik Roubert skulle flytta och ta med sig sitt bredbandsabonnemang. Han krävde pengarna tillbaka för utebliven leverans, men leverantören Bredbandsbolaget svarade med att lägga ner hela ärendet.Där kunde det ha slutat. Om inte en liknande historia väckt liv i ärendet igen, elva år senare. Nu är de 599 kronorna tillbaka på Fredriks konto.

Fredrik Roubert
Fredrik Roubert.
– Jag har ingen aning om varför jag fick pengarna tillbaka nu. Då, 2005, skrev ni om det i Computer Sweden och Sydsvenskan också. Det var ju inte så att det inte uppmärksammades, så det kan inte vara anledningen. Plötsligt var det kanske någon som tyckte att det var den rätta saken att göra, säger Fredrik Roubert, som numera bor i Zürich.
Läs också: Ny rapport: Operatörerna tjänar storkovan på piratkopieringen
Det hela började när han skulle flytta mellan två lägenheter i samma byggnad. Av anledningar som Fredrik än i dag inte riktigt fått förklarade för sig gick det inte att koppla in bredband i den nya bostaden. Det var fullt i telestationen och utbyggnaden skulle dröja. Fredrik begärde då pengarna tillbaka.Men se det gick inte! Efter sju månader av mejl, telefonsamtal och vanlig snigelpost la Bredbandsbolaget ner ärendet. Utan att varken abonnemangsavgiften på 199 kronor, eller kompensationen på 399 betalats ut. Alla turer finns samlade på en för ändamålet särskilt skapad sajt för den som vill sätta sig in i detaljerna.

LINK | SOURCE

No comments:

Post a Comment